Yeşil Kart Fakirlik Belgesi Nereden Nasıl Alınır?

Yeşil Kart Fakirlik Belgesi Nereden Nasıl Alınır?

Yeşil Kart Fakirlik Belgesi Nereden Nasıl Alınır?

Muhtaçlık sınırının altında olan vatandaşların yararlanabilecekleri fakirlik belgesi olan Yeşil Kart; ihtiyaç sahiplerinin Yurdumuzda ki kurumlar tarafınca uygulanan sosyal yardım çeşitlerine başvurulabilmeleri için olanak sağlanmaktadır.

Belediyelerin, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’nın ya da aynı veya nakit yardımlarda bulunan diğer farklı kurumların gıda yardımı, para yardımı, odun ve kömür yardımı gibi yardımlarını almayı düşünen kişilerden kurumlar tarafından fakirlik belgesi talep edilmektedir.

Fakirlik belgesi; TC vatandaşların'ın sosyal yardım başvurularının olumlu sonuçlanması açısından önemli ölçüde avantaj sağlamaktadır.

Fakirlik Belgesi, Yeşil Kart Nedir?

Maddi açıdan dar gelirli olan, temel asgari giderlerini bile karşılayamayan ihtiyaç sahiplerinin kamu kurum ve kuruluşlarının aynı ve nakit para yardımlarına başvurdukları esnada teslim etmeleri gereken belgeye fakirlik belgesi denilmektedir.

Yeşilkart veya fakirlik kağıdı olarak da bilinen fakirlik belgesi sayesinde ihtiyaç sahipleri; fakirlik maaşına yani muhtaçlık aylığına da başvurabilmektedir.

Fakirlik belgesine sahip olan kişiler; Sosyal yardımlaşma ve dayanışma vakıflarından ve belediyelerden odun ve kömür yardımı, kıyafet yardımı, kira yardımı gibi birçok yardım alabilmektedir.

Fakirlik Belgesi, Yeşik Kart Nereden Alınır?

Fakirlik belgesi almak isteyen ihtiyaç sahibi ve yoksul vatandaşların ikamet ettikleri yere bağlı olan muhtarlıklara gitmeleri gerekmektedir.

Fakirlik belgesi başvuru sahibi tarafından doldurduktan sonra muhtarın, onayı ve imzası ile belgeye başvuran kişilere teslim edilmektedir.

Fakirlik belgesi alan ihtiyaç sahipleri ise bu belgeyi sosyal yardım kurum ve kuruluşlarına başvuracakları esnada ilgili belgeleri kuruma göstermek şartıyla yardım başvurularını gerçekleştirebilmektedir.

Fakirlik Belgesi, Yeşil Kart Nasıl Alınır?

E-devlet üzerinden indirdiğiniz ilgili belgeyi bağlı olduğunuz yani ikametgahınızın bulunduğu yerdeki ilgili muhtarlığa teslim ederek, imzalatmak suretiyle bu belgeyi alabilmektesiniz.

Fakirlik belgesi; sadece muhtaçlık sınırı altında olan vatandaşlara verildiğinden ötürü bu belgeye başvuran kişilerden muhtarlık; SGK gelir belgesi talep edebilmektedir.

Fakirlik belgesine Başvuru yapan ihtiyaç sahibinin gelir belgesinin yanı sıra farklı belgeler de temin etmesi gerekebilmektedir.

E-Devletten Yeşil Kart, Fakirlik Belgesi Nasıl Alınır?

E-Devletten fakirlik belgesi alınır mı? E-Devlet'ten fakirlik belgesi almak için gelir testine tabi tutulmanız gerekmektedir. Gelir testi sonucuna bağlı olarak örn: G0 (Asgari ücretin 1/3'ne kadar) fakirlik belgesi olarak geçmektedir.

E-Devlet fakirlik belgesi çıktısı almak için https://www.turkiye.gov.tr/ashb-gelir-testi-sonucu-sorgulama bağlantıyı kullanabilirsiniz.

Yeşilkart Fakirlik belgesi almak isteyen yada fakir olduğunu belgelemek isteyen ihtiyaç sahipleri Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfına yada Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığına müracat ederek gelir testi yaptırmaları gerekmektedir. Gelir testi analizinden sonra ilgili karar e-devlette görünmektedir.

Yeşil Kart, Fakirlik Belgesi Muhtarlıktan Alınır Mı?

Yeşil Kart Fakirlik belgesi bağlı olduğunuz mahallenin muhtarından alabilmektesiniz. Başvuru için şahsi olarak başvuruda bulunmanız gerekirken, Vakıf ve belediyelerden sosyal yardım almak için muhtarlıktan alınan onaylı fakirlik belgesi ile müracat etmeniz gerekmektedir.